neděle 23. září 2012

Šátek v barvách podzimu

....přišel k nám krásný čas podzimní




... je to čas dozrávání a sklizně, čas přípravy na zimu.
Začíná v době podzimní rovnodennosti, kdy jsou opět světlo a tma v rovnováze. Tentokrát už ale přibývá stále více tmy. Už během babího léta víme, že něco končí, a začínáme pozorovat náznaky přicházející zimy. V přírodě všechno dozrává, sklízí se plody, které se vyvíjely už od jara. Ptáci odlétají za teplem na jih, zvířata, která přes zimu zůstanou doma, shromažďují zásoby. Rostliny rozsévají svá semena, která budou čekat na příští jaro. Podzim připomíná životní období, kdy člověk sklízí plody své celoživotní práce. Vychoval své děti a vypouští je do světa, tak jako stromy rozsévají svá semena.

Končící září je měsícem babího léta, časem sklizně 
a prvních příprav na zimu.

Říjen je měsícem barevných listů, zkracujících se dní 
 a tažných ptáků

  Listopad je měsícem podzimních plískanic, větrů na 
strništích a prvních mrazíků.

zdroj: Internet


mám ráda podzim pro jeho barevnou paletu
mám ráda procházky spadaným listím 
mám ráda světýlka hořících svíček
mám ráda horkou čokoládu
mám ráda vůni pečených jablíček
mám ráda......


a čím vás podzim okouzluje ?















...přeji vám krásné podzimní dny 


11 komentářů:

  1. Jani, krásné hrátky s klubíčkem :-)) já se připojuji k tvému výčtu radostí podzimu a ještě bych přidala plápolající oheň v krbu a teplo domova :-)) měj se krásně Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Janinko u tebe je podzim moc hezounký a příjemný!!Já mám ráda skoro stejné věci:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný šátek, krásné barvy!

    OdpovědětVymazat
  4. Janičko, šálek je moc hezký a podle všeho vypadá, že v tuhé zimě určitě hodně zahřeje :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné podzimní barvy! Podzim miluji, pro mě je to nejkrásnější roční období. Mám ráda podzimní procházky, když trošku vymrznu, doma si pak dám teplý (alkoholický) nápoj :-) Šípky, lampiónky, žaludy, kaštany...

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný podzimní příspěvek. Obdivuji pytlíčky na jablíčka, krásná a milá práce. Na podzimu mám ráda procházky ve spadaném listí, kaštany ve dlani, chuť čerstvého jablečného moštu a listečky ve tvaru srdíček :-) Krásné dny. Lenka

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, Jani! Mám ráda raný podzim, kdy je už nad ránem zima a občas listí křupe namrzlou jinovatkou, ale odpoledne je ještě teploučko a dá se vyjít i bez svetru... kdy sice občas zaprší, ale jen tolik, aby vyrazily moje oblíbené hříbky a já konečně mohla vyrazit do lesa je sbírat... krásný podzim! L.

    OdpovědětVymazat
  8. Jani,
    mám ráda zachumlat se do deky u krbu s čajem , zapálené svíčky, barevné spadané listí, jablíčka, kaštany ,houby, šípky, jeřabiny, ...prostě všechnu tu krásu co podzim nabízí ! :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Jani tvuj podzim je v krasnych barvickach. Mam podzim taky moc rada, pripomina mi velke finale v ohnostroji. Sala je kouzelna a i ty pytlicky jsou prekrasne. A vidim, ze cervene jablicko jeste zije :o) Mej se krasne, Katerina

    OdpovědětVymazat
  10. Jani, moc hezká jablíčková dekorace - přesně to vystihuje podzimní náladu.
    Můj podzim je podobný - jablka, kaštany, dýně, ohýnky, vůně, listí a barvy - :-)
    Přeji moc hezký podzim :-)
    MartinaK

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...